بلکا چیست؟

نقاشی ساختمان با رنگ بلکا مناسب ترین پوشش جهت دیوار و سقف ساختمانهای مسکونی ، تجاری ، هتلها ، بیمارستانها ، مراکز تفریحی ، ورزشی ، استودیوهای صدا برداری و غیره میباشد . دارای قابلیتهای فراوانی بوده که آن را از هر نظر در برابر انواع پوشش ها صاحب برتری مینماید. ارایه گر بی نهایت رنگ برای سلایق گوناگون و نیز منطبق بر انواع دکوراسیون می باشد. از الیاف طبیعی و سلولوزی تولید گردیده و در حین و نیز بعد از اجرا بو و گرد و غباری به همراه نخواهد داشت.

بلکا نیاز به زیر سازی نداشته و همچنین کاملا عیب زیر کار را می پوشاند و به راحتی بر روی کلیه سطوح قابل اجرا میباشد و سرعت اجرایی آن بسیار بالا است. پوشش بلکا دوده و ذرات معلق در هوا را از خود دور نموده و به راحتی قابل شستشو می باشد . در برابر ضربات بسیار مقاوم بوده و در صورت صدمات احتمالی براحتی و تنها در عرض چند دقیقه قابل ترمیم است. با گذشت زمان تغییری نیافته و هیچگونه ترک خوردگی بر روی دیوار و یا سقف مشاهده نخواهد گردید. پوشش بلکا عایق حرارتی ، برودتی و رطوبتی بوده و دمای محیط را بطور مطلوبی حفظ می نماید . بلکا دارای خاصیت صدا گیری بوده و رفلکس صدا را بطور چشمگیری کاهش می دهد.

مواد موجود در رنگ بلکا و ساختار بلکا :

مخلوطی از پنبه سلولز، رشته های الیاف و رزین سلولزی با انواع متنوعی از افزودنیهای تزئینی و آب . ساختار بلکا به انواع طرح های نرم و دانه دار می باشد.

پوشش: هرکیلو حداقل ۳ متر را پوشش می دهد.

توضیح: بلکا به دلیل داشتن رطوبت در حین اجراء، می بایست کلیه سطوحی که در مقابل آب از خود رفلکس نشان میدهند را قبلاً توسط رنگ روغنی براق و تترونیوم رزین پوشش داد و میزان مصرف وغلظت رنگ روغن و یا تترونیوم رزین، بستگی به فرسودگی و قطر فلز یا سطح زیرکار دارد.

ویژگی های مهم نقاشی بلکا

عدم نیاز به زیر سازی جدی و اجرا شدن این محصول بر روی کلیه سطوح اعم از گچ و خاک، سیمان سفید و سیاه، رنگ روغن، رنگ پلاستی، کاشی و… باعث سرعت عمل این کار و در ضمن کاهش جدی هزینه می گردد. بطور مثال روند کلی ساخت در ساختمانهای بیشتر نقاط ایران بدین صورت است که ابتدا بعد از آجر چینی،گچ و خاک ساختمان انجام می شود که این مرحله در بعضی از مناطق مرطوب کشور به جای گچ و خاک، سیمان سفید جایگزین می شود سپس روی گچ وخاک یا سیمان، گچ سفید می زنند و رنگ آمیزی می کنند. با بلکا مرحله سفید کاری کاملا حذف می شود. در مرحله گچ و خاک یا سیمان بلافاصله بلکا که جایگزین رنگ ساختمانی است اجرا می شود بدین ترتیب علاوه بر سرعت اجرای کار، راحتی و همچنین صرفه اقتصادی را به همراه می آورد در مواردی که فضای داخلی به منظور استفاده برای آشپزخانه یا آزمایشگاه از کاشی پوشیده شده باشد و بعد از مدتی مصرف کننده تمایل داشته باشد به عنوان اتاق دیگری از آن استفاده نماید بلکا به راحتی بر روی کاشی اجرا می شود و نیاز به برداشتن کاشی نمی باشد.

بلکا خاصیت قابلیت شستشو دارد

این خاصیت مربوط به رزین نهایی است که این نوع رزین شیمیایی مخصوص شرکت می باشد. نحوه شتستشو: با ابر و شامپوی فرش قابل شستشو می باشد پس از شستشو مدتی صبر کنید تا دوباره بلکا خشک شود. شما می توانید بلکا را نیز با بخارشو تمیز کنید

عدم جذب گرد و غبار

یکی از عوامل جذب گرد وغبار توسط سطوح، ایجاد بار الکتریکی مخالف بین ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر می باشد. در آزمایشات متعدد مشخص شده است که الیاف سلولزی حداقل (در حد صفر) اشکال را از نظر بار الکتریسیته ساکن ایجاد می نمایند. دلیل این پدیده به جذب رطوبت توسط الیاف سلولزی و پنبه ای مربوط می شود. از مدتها قبل فهمیده شده بود که الیاف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب می کنند از این نقطه نظر جذب رطوبت باعث می گردد از تشکیل الکتریسیته ساکن در الیاف جلوگیری به عمل آید. با توجه به ساختار بلکا که تشکیل شده از رزینهای سلولزی والیاف پنبه ای و پگیمنت معدنی، هیچکدام از اجزا تشکیل این محصول دارای الکتریسیته ساکن نمی شود و در نتیجه ما شاهد رگه های جذب گرد و غبار در سقفها و بالای شوفاژها نمی باشیم.

بلکا ترک نمی خورد

این خاصیت باعث می شود ترک دیوارها پوشانده شود و همچنین از ایجاد ترک احتمالی در سقف و دیوارها جلوگیری کند. این مورد به خصوص هنگام بازسازی ساختمانهای قدیمی نمود پیدا می کند.