انتخاب رنگ بلکا

راهنمای انتخاب رنگ و طرح بلکا

چگونه رنگ و طرح مناسب بلکا کردن محیط مورد نظرمان را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ و طرح مناسب جهت اجرای بلکا – پتینه – رومالین بهتر است موارد زیر را مطالعه نموده سپس با مراجعه به این صفحه ( کاتالوگ رنگ بلکا و پتیه ) رنگ و طرح دلخواه خود را انتخاب نمایید.

 

دسته بندی رنگ ها

رنگ ها به صورت كلي به دو دسته رنگهاي سرد و گرم (و البته رنگ خنثی) تقسيم مي شوند كه هر يك از اين گروههاي رنگي از طرق مختلف مي توانند جلوه و احساس خاصی در محیط پیرامونی ما ایجاد نمایند.

 

رنگهای گرم:

رنگهاي گرم نسبت به رنگهاي سرد بسيار قوي تر و درخشان تر هستند و خيلي زود تر ديده مي شوند. به طور كلي مي توان گفت كه گيرايي بصري نسبت به اين رنگ ها بالاتر است. بنابراين براي اتاقي كه سرد و بي روح است از رنگهای گرمي مثل زرد و قرمز و نارنجي استفاده كنيد تا روح و نشاط را به آن اتاق بياوريد.

رنگهای گرم همچنين براي استفاده در اتاق هايي كه نورگير خوبي ندارند و از نور طبيعي بي بهره هستند نيز مناسب است. زيرا سبب مي شوند فضاي اتاق روشن و گرم شود چرا كه اين رنگ ها نور را منعكس مي كنند. رنگهای گرم در طيف هاي تيره سبب مي شوند فضا كوچك تر به نظر برسد از اين رو اين نوع رنگ ها براي اتاق هاي بزرگ و سرد بسيار مناسبند به اين دليل كه سبب مي شوند اتاق گرم و منسجم تر به نظر برسد.

 

مثالهایی از رنگهای گرم و ویژگی آنها در زیر بیان شده است:

– رنگ قرمز، گرما، انرژي، خطر، خشونت و هيجان را القا مي کند و به هيچ وجه لازم نيست تا رنگ يک اتاق کاملا قرمز باشد تا شما دچار چنين احساساتي شويد و بنابراين هرگز در يک اتاق، اجازه ندهيد قرمز رنگ غالب باشد چون پس از مدتي عصبي خواهيد شد.

– رنگ زرد، درخشش و شادي را القا مي کند و تا حدي محرک است، موجب بالا رفتن حافظه، قدرت تمرکز و وضوح مي شود، سمبل ثروت و دارايي است و نگاه را به سمت خود جذب مي کند.

– رنگ نارنجي، رنگ شادي و زنده کننده رنگ و بوي ميوه هاي بومي و ميوه هاي فصل پاييز است. موجب آزاد شدن هيجانات، از بين رفتن افسردگي و ايجاد خلق و خوي دوست داشتني مي شود. در صورتي که در استفاده از آن افراط کنيد، حس ابتذال و پيش پا افتادگي را القا مي کند.

 

رنگهای سرد:

رنگهای سرد برعكس رنگهای گرم عمل مي كنند و تاثير مخالفي با آنها دارند. اين رنگ ها نور را بيشتر جذب مي كنند به همين دليل سبب سرد سدن فضا مي گردد. از طرفي رنگهای سرد سبب مي شوند، ديوار ها از هم دور شوند از اين رو اتاقي كه با رنگهای سرد مثل آبي- سبز يا بنفش رنگ آميزي شده اند بزرگ تر از مقياس واقعي خود به نظر مي رسند. اين گروه رنگي براي اتاق هاي كوچك يا اتاق هايي كه به شدت نورگير هستند و در طول روز در اثر نور خورشيد خيلي گرم مي شوند مناسبند و توصيه مي شوند.

 

مثال هایی از رنگهای سرد و ویژگی آنها در زیر بیان شده است:

– رنگ آبي، رنگ خنک و آرامش بخشی است و سبب ابتکار و الهام مي شود. رنگي معنوي و يادآور صلح، اعتماد و امنيت است.

– رنگ سبز، يادآور برگ درختان، چمن ها و جنگل است و به همين دليل به آن سمبل زندگي مي گويند. رنگي ايده آل براي القاي حس تعادل و تمرکز است.

– رنگ بنفش، آرامش، نوازش، عشق، تخيل و تمايل را القا مي کند.

 

رنگهای خنثی:

گروه مهم ديگري از رنگ ها وجود دارد كه رنگهای خنثي نام دارند. اين گروه رنگي تاثير و ويژگي هاي رنگهای سرد و گرم را ندارند. در اصل اين گروه رنگي خود را با فضا سازگار مي كنند و هيچ گونه حالتي را بر فضا تحميل نمي كنند. از ديگر ويژگي هاي مهم اين گروه رنگي آن است كه به آساني كنار رنگهای ديگر مي نشينند و خود را با هر رنگي هماهنگ مي سازند. تعدادي از مهم ترین رنگهای خنثي عبارتند از:سفيد، سياه، بژ، طوسي و…

مثال هایی دیگری از رنگهای خنثی و ویژگی آنها که در زیر بیان شده است:

– کرم، شيري، عسلي، قهوه اي و خاکستري، جوي آرام، صاف و روشن را به وجود مي آورند و سفيد سمبل پاکي و روشني است. ارزش ديگر رنگ ها را بالا مي برد و فضا را بزرگ تر نشان مي دهد. به طور تقريبي رنگ سفيد تقريبا با تمامي رنگ ها هماهنگي دارد. همچنين سياه، سختي و سلطه جويي و حس در خود فرورفتگي، ناراحتي و فروتني را القا مي کند. در صورتي که به افراط مصرف شود، سبب بروز افسردگي خواهد شد.

چگونه رنگ مناسب بلکا را انتخاب کنیم؟

با توجه به اين ويژگي هاي كلي كه در بالا به آنها اشاره كرديم اگر رنگ ها را طبق ويژگي ها و موقعيت محیط مورد نظر انتخاب كنيد مي توانيد به نتيجه مطلوبي برسيد.

انتخاب رنگ صحیح

براي انتخابي صحيح تر مي توانيد از طرق مختلفي نيز ايده و الهام بگيريد. براي مثال طبيعت يكي از بهترين و كامل ترين منابع براي الهام گرفتن براي نحوه استفاده از رنگ ها و نحوه اصولي تركيب رنگهای مختلف است. يكي ديگر از منابع قابل اطمينان مجلات دكوراسيون داخلي و عكس ها و تصاوير موجود در آنها هستند. در اين كاتالوگ ها و مجلات شما مي توانيد تاثير يك رنگ در اتاق هاي مختلف و با چيدمان هاي متفاوت را مشاهده كنيد و از آنها ايده بگيريد.

بلکا

مشاوره خرید بلکا

تخمین قیمت بلکا

محاسبه قیمت بلکا

مزایای بلکا

رومالین

کاتالوگ بلکا

پتینه

دکوراسیون منزل

بلکا و اتاق کودک

تصاویر بلکا

نمونه کار بلکا

بلکا ابریشمی

نمونه رنگ بلکا

تفاوت بلکا ابریشمی با بلکا

دکوراسیون بلکا

قیمت بلکا

ترمیم بلکا